Hans-Kristian Bjerregaard CEO & founder clerk.io

ConversionBoost 2015

ConversionBoost 2015 take-away’s:

I går blev dørene slået op til den fjerde ConversionBoost som Webjuice for 4. gang er arrangør af (i samarbejde med Ole Gregersen). Over 150 forventningsfulde deltagere havde hevet en dag ud af kalenderen for at blive opdateret på det nyeste indenfor online konverteringsoptimering.

Gik du glip af arrangementet? Du skal bestemt ikke snydes for nogle af de vigtigste højdepunkter fra dagens veloplagte opglægsholdere.

Her får du nogle af konferencens allerbedste take-away’s

Webjuices egen Jacob Kildebogaard indledte ConversionBoost 2015 med at sige, at vi nærmer os de 50 % af al trafik på websider, der kommer fra mobile enheder.

 

 Ole Gregersen:

OleGregersen-150x150 Ole Gregersen fra Optuner fortsatte i samme spor og kunne fortælle, at det er en stigning på 30 % siden 2013 og tendensen er voksende.

Derudover fortalte Ole om “Den mobile udfordring”, hvor han opfordrede til at droppe den berømte mavefornemmelse og i stedet følge data’en.

 

 Simon Willer – Røde Kors:

simon_willer-150x150 Simon Willer fra Røde Kors gav os et unikt indblik i, hvordan en verdensomspændende organisation arbejder med konverteringsoptimering.

Husk, at hjemmesiden ikke er død. Så flyt ikke al jeres kommunikation over på de sociale medier.

Røde Kors har endvidere rigtig stor succes med deres post conversion survey, hvor over 10 % af kunderne udfylder spørgeskemaet efter donation.

Han gav os disse 3 take-away’s:

  • Knæk koden: hjemmesiden, brugerne og organisationen
  • Design efter behov
  • Find de lavthængende frugter

 

 Tim Leighton-Boyce:

Tim_Leighton-Boyce-150x150 Dagens første udenlandske oplægsholder var engelske Tim Leighton-Boyce.

Tim slog et slag for, at optimere til mennesker – ikke cookies og kom ind på vigtigheden af “post conversion”.

Der findes masser af vigtig information i post conversion og det er nemt at komme i gang med.

En check-out survey bestående af maks 3 spørgsmål kunne være en oplagt mulighed.

De 2 første spørgsmål skal være foruddefinerede, hvorimod spørgsmål 3 skal være fri tekst.Data’en kan med fordel integreres med Google Analytics.

 

 Aske Hansen – Decco:

aske-hansen-150x150 Aske Hansen fra Deeco løftede sløret for, hvordan man får et godt design, der konverterer og gav salen disse 4 take-aways:

  • Content first
  • Fokus
  • Dekoration er ikke design
  • Undgå Lorem Ipsum

 

Billeder fra nogle af dagens oplæg.

Stemningsbilleder fra ConversionBoost 2015

 
 

Thomas Behring – Google:

ThomasBering-150x150 Thomas Bering, Nordic Head of Performance hos Google, kom ind på profit-driven marketing, hvor KPI’er er delt op i kasser.

  • Hippie KPI’er er den første kasse: De bløde som awareness, likes m.m.
  • Pseudo KPI’er er kasse nr. to: Mellemvarerne som Conversion, CTR m.m.
  • Profi KPI’er er den sidste kasse: Den hårde og eneste, der tæller.
  • Relevans er nøglen til konvertering.

 

 

 Jeppe Berggren – Director:

Berggreen-150x150 Jeppe Berggren CEO hos Director havde disse guldkorn med:

Undervurdér ikke bløde konverteringer.

Kan man ikke få folk til at købe/konvertere hårdt, så sæt en krog i dem så du kan kontakte dem senere.

  • Det er ikke altid muligt at få den store konvertering, specielt ikke på mobil, så gå efter mikrokonverteringer.
  • Husk opfølgning på dine leads! F.eks. mailflow eller telemarketing.

Mobilen egner sig ikke endnu til hårde konverteringer som eksempelvis salg.

Gå efter de bløde lead konverteringer: Mail og marketingpermissions, likes, kontakt mig o.lign. Så kan man konvertere dem med andre tiltag efterfølgende.

 

Jens & Henning – Vertica:

Vertica1-150x150 Jens og Henning fra Vertica:

Koden til konvertering på mobil e-handel er ikke knækket.

Men “best practice” er ved at blive etableret.

Der er dog masser af design usikkerheder, der bør testes.

De havde en ti-punkts liste med og et par af punkterne omhandlede, hvordan menuen skal se ud på en mobil? Burger, eller burger og menu tekst?

 

John Ekman:

John_Ekman_Conversionista-150x150 John Ekman, svensk konverterings-synthesizer og ejer af Conversionista var sidste mand på talerstolen.

Han tryllebandt salen med sin fandensivoldske fremtoning og gav salen masser af stof til eftertanke.

Bl.a. fik vi disse guldkorn med hjem.

  • Placer leadgenerering ved relevant indhold så øges konverteringsraten.
  •  Lav ikke content marketing uden at sikre, at landingssiderne konverterer brugeren blødt eller hårdt.

Du skal ikke forvente at nyt design forbedrer konverteringen med x-antal %.

Forvent i stedet en ændring på 0 %, da forbedringer opvejes af nye ”fejl/problemer”.

 

En lang og spændende dag sluttede på Café Phønix, hvor den stod på mingel, burgere og en kold øl.

Vi glæder os allerede til næste år.

1 svar
  1. Nicolai Teglskov
    Nicolai Teglskov says:

    Det lyder som en fuldstændig fantastisk dag! Især oplægget om “post conversion” tror jeg vi kan forvente os meget af.
    Næste år håber jeg min kalender passer bedre, så jeg kan deltage.

    Svar

Giv os en kommentar

Ønsker du at deltage i diskussionen?
Du er velkommen til at bidrage!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *