Succes hos Nettoparts

  • Virksomhed: 
    Nettoparts
  • Opgave: 
    AdWords og shopping
  • Målsætning:
    Øge salget online med samme ROAS
  • Fremgangsmåde:
    Kreativ og nytænkende strukturering af Shopping kampagner
    Bud-justering på baggrund af brugeradfærd
  • Resultater:
    Øget omsætning via Shopping annoncer på 91%.
    17% forbedret ROI.

Historien bag

Nettoparts er en webshop, der sælger reservedele til hvidevarer og husholdningsapparater i Danmark, Norge, Sverige og Finland. Fokus er på vækst og udvidelse af forretningen, og som en del af den målsætning, er Webjuice hyret til at forbedre og styrke deres AdWords annoncering.

I maj måned ville vi prøve en ny made, at opsætte og strukturere vores Shopping kampagner. Metoden hjalp os med at brugerne i segmenter, basseret på deres individuelle adfærd og hvor de befinder sig i ”salgstragten”. Den nye opsætning gav os bedre kontrol og styrkede optimeringsarbejdet, da vi kunne basere optimeringen på nøjagtige data, og derved opnå og indfri virksomhedens mål.

Det nye setup betød dog ikke, at vi nedjusterede budpriserne. Faktisk øgede vi det samlede spend fordi den nye struktur gav meget mere omsætning med en endnu bedre ROAS (Return On Adwords Spend) end før.
Omsætningen steg med 91% på fire måneder (maj sammenlignet med august) og det samme gælder for ROAS, der ligeledes steg.

Resultater og data taler deres eget helt tydelige sprog. Det innovative setup var en perfekt løsning, og Nettoparts styrkede deres position i markedet markant.