Succes hos Jensens

  • Virksomhed: 
    Jensens Bøfhus
  • Opgave: 
    AdWords og YouTube
  • Målsætning:
    Opbyg bedre Brand Awareness.
    Få flere kunder i restauranterne.
  • Fremgangsmåde:
    En kort 5-sekunders video for frokosttilbud
    YouTube Bumper Ads og Display kampagner før og omkring frokosttid
  • Resultater:
    Brand Awareness løftet med 12%.
    Stigning i Brand-søgninger på 67%.

Historien bag

Jensens Bøfhus er en af de største danske restaurantkæder, med mere end 40 restauranter fordelt over Danmark, Norge og Sverige. Koncernen ønskede at udvide og styrke deres brand overfor kunderne – specielt i forhold til restauranternes frokosttilbud.

Jensens Bøfhus ønskede, at udbygge og styrke deres i forvejen stærke brand samtidig med, at salget skulle øges. Vi udarbejdede en digital marketing strategi med udgangspunkt i YouTube og Display annoncering, hvorved Jensens Bøfhus hurtigt kunne opnå en anseelig rækkevidde og gøre aktivt brug af deres kundeklub, med mere end 300.000 medlemmer, ved hjælp af Customer Match.

Med de nye ”Bumper Ads” på YouTube, fik Jensens Bøfhus en unik mulighed for at opnå massiv rækkevidde med en meget kort formuleret og skræddersyet annonce. Annoncen tog udgangspunkt i deres frokosttilbud; en saftig burger til 79 kr., og viste tydeligt både burgeren og Jensens logo i og omkring frokosttid.

Resultatet af kampagnen var forbløffende. Selvom Jensens Bøfhus er et alment kendt brand i Danmark, opnåede de alligevel et løft i deres brand-awareness på 12% i vores undersøgelse. Ydermere så vi en stigning i antallet af specifikke brand-søgninger på Google, på hele 67%.

Online manager for Jensens Bøfhus, Andreas Svends Sander, udtaler;
”Denne kampagne var en helt ny måde for os, at annoncere på. Resultaterne var særdeles positive og viste os nye – og omkostningsbevidste måder, at nå ud til vores kunder på.”

I denne konkrete case, var det et nyt YouTube format, der reddede dagen for vores klient. Vi valgte denne metode, da den teoretisk syntes at være et perfekt match, og resultaterne viser, at vi havde ret; Det VAR et perfekt match!