Succes hos GO DREAM

  • Virksomhed:
    GO DREAM
  • Opgave:
    Adwords
  • Målsætning:
    Øget omsætning
    Øget ROAS (Return On Ad Spend)
  • Fremgangsmåde:
    Strategisk og analytisk indgangsvinkel på AdWords
  • Resultater:
    Juni 2016 vs. Juni 2015:
    162% mere i omsætning
    103% flere konverteringer
    21% bedre ROAS

Historien bag

GODREAM har et overordnet mantra – en filosofi, om du vil, der hedder; at opleve er at leve. Virksomhedens målsætning er, at levere og sikre gode oplevelser til deres kunder. Oplevelser, man husker. I dag er GODREAM et af de største selskaber i Danmark, når det gælder oplevelsesgaver.

GODREAM sælger oplevelsesgaver via deres hjemmeside, godream.dk. GODREAM har et ønske om, at sikre sig en større markedsandel, samtidig med at omsætningen øges, hvilket er ambitiøst i et marked med høj konkurrence, og hvor der kommer nye spillere hvert eneste år.

AdWords annonceringen var allerede en essentiel del af den samlede online marketingstrategi, og det var fra GODREAM’s side tvivlsomt, hvorvidt der kunne genereres yderligere omsætning via denne kanal. Man besluttede dog, at give det et forsøg, hvorfor Webjuice.dk A/S blev hyret til opgaven for 1 år siden.

”Vi havde allerede intens fokus på AdWords inden vi lod Webjuice overtage, så vi var ikke helt sikre på, hvad vi kunne forvente. Men øget omsætning kombineret med endnu bedre ROAS, er det fantastiske resultat, siden vi begyndte at arbejde med AdWords på en ny måde” forklarer Kommerciel Direktør i GODREAM, Jeppe Michael Jensen.

Den datadrevne tilgang til bedre resultater var basseret på forskellige ændringer og finjusteringer, samt grundig analyse.

  • God brug af annoncedata – meget af trafikken på pause, var en guldmine
  • Dynamiske søgeannoncer bidrog tile n øget rækkevidde
  • Remarketing Lists for Search Ads (RLSA) blev anvendt intelligent med justerede bud for dette segment
  • Stor analyse af negative søgeord, foretaget på et self-made tool viste flere detaljer om de enkelte ord i alle søgetermer
  • Måden at sætte budpriser på, blev revurderet, og den nye strategi gav pote

De samlede resultater af ændringerne var forbløffende. 1. halvår 2016 sammenlignet med 1. halvår 2015 viser et imponerende løft I et svært marked med mange nye spillere og en stærkt stigende konkurrence.