Sådan får du Remarketing / Retargeting via Google Analytics, Google AdWords og Youtube til at virke på samme tid.

Selvom vi er smarte AdWords marketeers, skal vi stadig holde tungen helt lige i munden når det gælder om at styre remarketing via både Youtube, AdWords og Google Analytics – samtidig.

Remarketing er et effektivt værktøj til at drive flere salg, men der er mange faldgruber og det bliver hurtig utrolig komplekst.

 

Nu når du fx har importeret dine Google Analytics og Youtube remarketing lister ind i AdWords, tænker du måske at det også kunne være lækkert med lidt remarketing i Googles søgemaskiner (RLSA).

Al vores erfaring i Webjuice.dk peger entydigt på at RLSA er en vidunderlig opfindelse, så det vil du selvfølgelig rigtig gerne lege med.

Du kan imidlertid ikke bruge dine eksisterende remarketing-lister fra hverken Analytics eller Youtube til RLSA. Kun lister lavet med AdWords’ eget særlige remarketing script virker her.

Nå, så er det jo bare om at få smidt endnu et stump javascript ind på sitet eller i Google Tag Manager og komme ud over stepperne med RLSA.

Her kommer udfordringen. Når du har oprettet og lagt AdWords remarketing scriptet ind på dit site, er det som pist forsvundet fra AdWords. Det eneste du kan se er de analytics og youtube lister som du allerede havde i forvejen.

Løsningen på problematikken

Løsningen er at oprette en helt ny remarketingliste i AdWords og den vil så automatisk få data fra AdWords scriptet.

Det er egentlig logisk nok, når man lige tænker lidt over det.

Alle lister lavet i Analytics, bruger Analytics scriptet, lister fra Youtube bruger data derfra, mens lister oprettet i AdWords selvfølgelig bruger AdWords’ eget script.

Let når man ved det, knap så indlysende når man ikke gør.

Sætter du AdWords remarketing op uden at have importeret lister andre steder fra, så opretter Google automatisk en tagbaseret liste til dig. Gør du det i omvendt rækkefølge, må du selv ind og oprette en regelbaseret liste for at få adgang til data fra dit AdWords remarketing script.

0 kommentarer

Giv os en kommentar

Ønsker du at deltage i diskussionen?
Du er velkommen til at bidrage!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *