jul

Julen startede med Fredagsjuice

5. september blev julen 2014 for alvor skudt i gang. Det var nemlig dagen, hvor vi endnu en gang afholdt vores fredagsbar, Fredagsjuice, der denne gang havde julehandlen som tema.

Knap 100 danske online marketers fra alskens forskellige brancher havde meldt deres ankomst. Helt så mange var vi dog ikke, men lokalerne på Ewaldsgade var dog alligevel fyldt godt op, da Henrik Theil fra FDIH tog ordet som første oplægsholder.

fredagsbar online marketing

Henrik Theil FDIHHenrik holdt et glimrende oplæg, hvor der kom utrolig mange facts om julehandlen i Danmark på bordet. Hvert år bliver der f.eks. handlet julegaver for omkring 8 mia. kr, hvoraf 1,5 mia. bliver handlet på nettet – et tal, der naturligvis kun stiger i takt med, at flere generelt handler online.

Henrik kom også med en række tips til webshops, der vil være godt rustede til julehandlen. Eksempelvis skal der styr på det åbenlyse såsom søgemaskineoptimering, men derudover kan der også være ekstra omsætning at hente ved at pynte sin webshop op til jul, afholde konkurrencer og række ud efter tidligere kunder.

Efter en lang række andre tips, var det tid til at høre, hvordan Morfars.dk, der havde sendt Kim Eriksen, håndterer julen og de mange ordrer, der kommer ind. Kim kom vidt omkring dét at arbejde med en webshop i juletiden, både når det kom til de helt praktiske ting såsom, at det er vigtigt at have nok labels og kasser, men fortalte ligeledes at Morfars.dk gerne forsøger at få lidt længere kredit hos leverandørerne op til julen. Før det store julesalg, er der nemlig en relativt død periode, hvor webshoppens målgruppe typisk sparer lidt på pengene – “det er jo snart tid til at købe julegaver”.

Kim Eriksen morfars.dkKim præsenterede også Morfars.dk’s tal, der bl.a. viste, at webshoppen i sidste fjerdedel af 2013 havde 80% flere transaktioner end i samme periode året før. Desuden steg konverteringsgraden med hele 65%, hvilket selvsagt fik det oplagte Fredagsjuice-publikum til at spidse ører i ekstra høj grad. Kim fortalte desuden også, at de i Morfars ikke er bange for at sige farvel til de ‘dårlige kunder’ og fokusere på de, der f.eks. ikke stiller ekstreme krav til produkterne.

Efter de to spændende oplæg åbnede baren, der blev sponsoreret af Customerwise, for alvor og de ca 70 tørstige deltagere slubrede klassikere som mojitos, gin & tonic og white russians i sig. Da sulten meldte sig blev der sendt bud efter pizza og senere drog de, der holdt ud længe nok videre ud i det københavnske natteliv.

Vi er utroligt glade for, at så mange valgte at tilbringe deres fredag eftermiddag i vores lokaler og ser frem til næste omgang Fredagsjuice. Har du endnu ikke været med, så tilmeld dig på Fredagsjuice.dk og få info, når næste arrangement løber af stablen.

Stor tak til Customerwise for sponsorering af baren, til Hungry.dk for pizza & til Henrik Theil og Kim Eriksen for de fremragende oplæg.

Vi glæder os allerede til næste gang!

 

 

0 kommentarer

Giv os en kommentar

Ønsker du at deltage i diskussionen?
Du er velkommen til at bidrage!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *