Customer match

customermatch

Stor nyhed fra Google: Customer match annoncering

Der går knap en uge uden at Google kommer med spændende nye muligheder. I denne uge har Google launchet en ny annonce mulighed der er langt mere interessant end gennemsnittet. Google har launchet Customer Match!

Customer match giver muligheden for at målrette annoncering overfor brugere, du kender emailadressen på. Det er et ekstremt spændende tiltag, der åbner for endnu flere målrettede annoncer.

Customer match målretninger

Der er overordnet to grupper af maillister: Brugere der er interesserede i din virksomhed og personer, der har købt hos dig.

Personer på din emailliste: Du har måske en mailliste med en masse personer, der er interesserede i hvad du kan tilbyde. Du ved de er langt mere potentielle købere end en gennemsnitlig bruger, så derfor er annoncering overfor disse ekstremt interessant. Vi har kunder hvor emaillisterne er beriget med data om personernes interesseområder, og med den viden kan vi målrette annonceringen meget præcist.

Personer der har købt hos dig: Selvfølgelig vil du da gerne blive vist for tidligere kunder, når de er ude og søge nettet igen efter nye varer. De kunder der har handlet hos dig, har vist din forretning tillid ved tidligere at have handlet eller ved at have tilmeldt sig en mailingliste.

Et nyt utroligt stærk værktøj til at nå ud til dine kunder eller til at ekskludere et segment af kunder du ikke vil annoncere for.

Du kan være med til at opfylde kundernes behov når de opstår – dvs. det øjeblik hvor kunden har brug for dig og dine varer vil du være til stede og kunne hjælpe kunden bedst muligt.

Dine kampagner vil også vise at være effektive da de kan vises på tværs af enheder. Nye tal fra Google siger at vi besøger 10,4 kilder i gennemsnit inden vi køber og tallene viser også at vi ikke kun er på en enhed, men på adskillige inden vi foretager vores køb. Det gælder om at være tilstede på den rettet enhed på det rette tidspunkt.

Platforme for email annonceringen

Google har åbnet for Customer match annonceringen på 3 af deres annonceplatforme: i søgemaskinerne, på Youtube eller via Gmail. Du kan dermed lave en video med indhold, der matcher dine køberes interesse – det er skarpt. Segmenter dine købere ift. hvad de har købt, og opsælg på baggrund af denne segmentering.

Reglerne…

Der er dog lidt regler der skal opfyldes og der er en række krav fra Google før du kan annoncere.

  • Der skal være minimum 1000 mails på listen
  • Du skal vise Google hvor brugerne kan melde sig fra listen
  • og en række andre krav. Se listen fra Google her.

Vi ser potentialet!

Vi kan se et enormt potentiale i dette tiltag der kan være med til at skaffe en del flere konverteringer – fordi du har:

  • Muligheden for at være tilstede på tværs af enheder
  • Mulighed for at være tilstede på de 3 største platforme
  • Mulighed for at sælge til nogen der allerede har vist dig og din forretning tillid

Vil du høre mere om mulighederne for at inddrage denne nye annoncemulighed i din marketing strategi, så tøv ikke med at kontakte os 🙂

0 kommentarer

Giv os en kommentar

Ønsker du at deltage i diskussionen?
Du er velkommen til at bidrage!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *