5 nye tiltag i Googles Søgeordsplanlægningsværktøj

Google har udviklet på deres søgeordsplanlægningsværktøj i Adwords interfacet

Her få du en kort gennemgang af de nye features, som du vil elske!

 

Sammenlign tidsperioder

timeperiod-compare

 

 

 

 

 

 

 

 

 

compare (1)

 

Vælg og sammenlign tidsperioder er en ny mulighed, som er meget anvendelig, når man fx vil se om søgevolumnerne i en tidsperiode er typiske eller atypiske i forhold til tidligere perioder.

 

 

 Resultater for mobilsøgninger

unit-compare (1)

 

 

 

 

  • Se resultater for mobilsøgning og sammenlign med total en fed ny egenskab, der understøtter Googles fokus på mobilsøgninger, som man nu kan finde specifik information om.
  • Grafvisualisering af trends på mobilsøgning, som især gør det let at lave rapporter og oplæg, men for mange kan det også gøre det lettere at forstå tallene.
  • En graf der viser søgefordelingen pr. enhed er også yderst anvendelig. Er der søgninger på alle enheder? Er der volume til, at man bør lave mobilfokuserede annoncer og byde anderledes her?

 

Geografiske trends

place-compare

 

 

 

 

 

Man kan også få vist en graf over geografiske trends, så man kan se om der er områder, man bør fokusere på og måske andre, der slet ikke er modne til, at der er søgninger her og derfor skal disse områder angribes på anden vis fx med Display og YouTube.

Lige som tidligere, kan man tilføje bud og budgetter, så man kan få et indblik i budpriser, volumen mm., hvilket er rigtig smart, når man også kan koble enheder og geografi på – prøv selv!

 

0 kommentarer

Giv os en kommentar

Ønsker du at deltage i diskussionen?
Du er velkommen til at bidrage!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *