News

Tre fejl der forhindrer succes med pressen

 

 

 

Her hos Webjuice arbejder vi livligt med PR for vores kunder og med stor succes.

Vi oplever, at rigtig mange virksomheder meget gerne vil i pressen og rigtig gerne vil have et link fra artiklen til deres website.

Ofte løber de dog hovedet mod en mur fordi journalisterne ganske enkelt ikke er interesserede i historien.

Derfor har vi lavet en top 3 over de fejl som der typisk bliver begået og hvordan du kan gøre det anderledes.

1. Fokus på Salg og Marketing fremfor en samfunds interessant vinkel

For stort et fokus på at markedsføre dine produkter eller virksomhed gør ofte din historie uspiselig for journalisterne. Marketing og PR er to forskellige dicipliner, som ikke kan gribes an på samme måde. Tænk på, hvordan du kan bidrage med viden og tips frem for at sælge. Hvilken historie kan du fortælle?

2. Giver ikke journalisten en grund til at linke
Hvis links betyder meget, så giv journalisten en god grund til at linke til dit site. Skab ekstra værdi for læserne i form af resultater af en survey, en infografik, en guide, statistisk materiale eller lign. Journalister er bange for at reklamere, så ved at skabe ekstra content, kommer du nemmere til et link.

3. Målretter ikke historien til det rette medie
Mange skriver en pressemeddelelse uden at tænke på, hvilke medier, der kunne have interesse i den. Derefter sender de den ud bredt i håb om, at bare ét medie bider på krogen. Ofte uden den store succes. For det første fordi, journalister sjældent kan lide, at alle har fået samme historie. For det andet fordi historien måske slet ikke passer ind til mediets læsere. Sørg for at den journalist og det medie, du sender til, rent faktisk dækker det emne, du skriver om.

Resultatet af en succesfuld PR/newsjacking indsats

Effekten af at få sin historie og virksomhed i medierne kan IKKE undervurderes. Se hvordan vi har gjort en forskel med newsjacking for vores kunder her.

1 svar

Giv os en kommentar

Ønsker du at deltage i diskussionen?
Du er velkommen til at bidrage!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *